زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟
سرخط خبرها

۲۰ هزار نیروی درمانی شاغل در ایام کرونا پس از فروکش کردن بیماری بیکار شدند | وزارت بهداشت وعده استخدام داده بود

  • کد خبر: ۱۷۹۱۳۷
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
۲۰ هزار نیروی درمانی شاغل در ایام کرونا پس از فروکش کردن بیماری بیکار شدند | وزارت بهداشت وعده استخدام داده بود
رئیس سازمان نظام پرستاری از بیکار شدن بیش از ۲۰ هزار نفر از پرستاران و نیروهای درمانی شاغل در ایام کرونا پس از فروکش کردن بیماری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد میرزابیگی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در زمان آغاز شیوع بیماری کرونا بیش از ۲۰هزار نفر که بالغ بر ۱۲ هزار نفر از آن‌ها پرستار و مابقی از گروه‌های بالینی بودند در یک فراخوان از خودگذشتگی کردند و به صورت داوطلبانه وارد عرصه مقابله با کرونا شدند و طرح خود را آغاز یا تمدید کردند که این افراد عمدتاً پرستاران دهه هفتادی بودند؛ در آن زمان از سوی وزارت بهداشت وقت به آن‌ها وعده استخدام داده شد، اما پس از فروکش کردن آمار کرونا همه این افراد از کار بیکار شدند.

وی افزود: با این وجود ما در دوره پنجم نظام پرستاری، دستاورد‌های ملموسی برای جامعه پرستاری داشتیم. تاکنون هشت قانون به نفع جامعه پرستاری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، ارتقای بهره‌وری، استخدام پرستاران، تصویب‌بند‌ی تبصره ۱۷ بودجه ۱۴۰۲ از جمله قوانین تصویب شده است. البته ما هنوز از اجرای کامل قانون بهره‌وری رضایت نداریم و نسبت به اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انتقادات جدی داریم.

رئیس سازمان نظام پرستاری با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: این قانون به طور کامل اجرا نشده است؛ قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری چهاربخش شامل کای پرستاری (یکی از شاخص‌های محاسبه تعرفه پرستاری)، ارزش نسبی خدمات پرستاری (سیاست به‌کارگیری کای پرستاری)، ثبت خدمات ارائه شده از سوی پرستاران در سیستم اطلاعات بیمارستان‌ها و بازتوزیع (کارانه‌ای که پرستار از محل تعرفه خدمات پرستاری دریافت می‌کند) است.

وی تصریح کرد: دستورالعمل‌های ثبت خدمات پرستاران در سیستم ثبت اطلاعات بیمارستان (HIS) و دستورالعمل رسیدگی به اسناد توسط بیمه‌ها وجود دارد، اما وزارت بهداشت سیستم‌های نرم‌افزاری خود برای ثبت خدمات پرستاری را به‌روزرسانی نکرده و خدمات به درستی ثبت نمی‌شوند.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تعرفه خدمات پرستاری محاسبه و مشخص شده است، اما هنوز برخی خدمات پرستاران به نام پزشکان ثبت می‌شود درحالی‌که ثبت این خدمات به نام پرستاران باعث کاهش هزینه خدمات درمانی برای مردم، بیمه و نظام سلامت می‌شود. پرداختی‌ها به پرستاران بابت اجرای این قانون علی الحساب بوده و بر اساس عملکرد پرستاران نبوده است که به معنای عدم اجرای صحیح قانون است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->